SNOOKER
Men
 
Jtkosok
 
Egyebek
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Szmll
Induls: 2006-04-25
 
Szavazs
Ki a kedvenced?

Ronnie O Sullivan
Grame Dott
Peter Ebdon
Ken Doherty
Steve Davis
Matthew Stevens
Stephen Hendry
Paul Hunter
ms
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
HRLEVL
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Szavazs
Lezrt szavazsok
 
 
Szably







A snooker szablyai

 
 
 

I. Kellkek

1. Asztal
A snooker-asztal mrete 35601780 15 mm. Az asztalon tallhat lyukak pontos mrete s az oldalfalgumi vnek szge a lyukaknl nincs meghatrozva, pontosabban gy szl a szably, hogy a Hivatsos Angolbilird s Snooker Vilgszvetsg (WPBSA) ltal hitelestett szabvnynak kell megfelelnik, amellyel a Magyar Snooker Szakg rendelkezik. (Nagy ltalnossgban a lyuk szlessge 89 mm-esnek vehet.)

2. Golyk
A golyk tmrje 52,5 mm (2 1/16 hvelyk), amelytl az eltrs +0.05 mm s -0.08 mm lehet. 
A golyknak egyforma slyaknak kell lennik, plusz/mnusz 3 grammos eltrssel.

Szablyrtelmezs: egy-egy goly vagy az egsz golykszlet a jtkosok krsre vagy a jtkvezet vlemnye alapjn cserlhet.

3. Dk
A dk nem lehet rvidebb 910 mm-nl, s nem trhet el jelentsen a manapsg ltalnosan hasznlt dkk alakjtl.

4. Mnyergek (x, pk stb.)
E segdeszkzk hasznlhatk a jtk sorn, hogy nyerget, tmasztkot kpezzenek a dknak. Szablyrtelmezs: A jtkos felelssge a segdeszkzk asztalra helyezse onnan val eltvoltsa. Tovbb a jtkos felelssge minden olyan kellk, segdeszkz llapota, amelyet visz az asztalhoz, mg ha klcsnzte is azokat. Ha ezekkel vt szablytalansgot (pl. leesik a mnyereg vge s hozzr a golyhoz), akkor ellenfele pontokat kap. Azon kellkek llapotrt azonban, amelyeket a jtkos az asztalnl tall, s annak rendes felszerelst kpezik, nem a jtkos a felels. Amennyiben a jtkos ilyenek hasznlata kzben r golyhoz, az nem minsl hibnak. A jtkvezet visszarakja a golykat azok eredeti llapotba a sajt megelgedsre s a jtkos tovbb lkhet.

 

II. Meghatrozsok

1. A jtk
A jtk a fehr golynak a dkbrrel val megrintsvel kezddik, s megegyezssel van vge, vagy a fekete goly lyukba lksvel, illetve a rajta elkvetett els hibval. (Ha csak a fekete goly maradt az asztalon, akkor brmilyen elkvetett szablytalan lks vagy hiba a jtk vgt jelenti, a ht pontot az ellenfl kapja, s az nyert, akinek tbb pontja van.)

2. A mrkzs
Egy mrkzs megbeszlt szm jtkbl ll. (A nemzetkzi gyakorlatban legtbbszr 5 nyert jtkig tart egy mrkzs, de sok az eltrs is.)

3. A golyk
A jtkot egy fehr golyval, az n. lkgolyval, s 15 piros, illetve 6 ms szn golyval, az n. clgolykkal jtsszk.

4. Lk jtkos
Az a szemly, akinek a kvetkez lksre a szablyok rtelmben joga van. Mindaddig az asztalnl marad, amg lkst vagy lkssorozatt be nem fejezte.

5. A lks

A lks akkor trtnik meg, amikor a jtkos dkja hegyvel megrinti a lkgolyt. 
A szablyos lks felttelei: 

A lks pillanatban az n. sznes golyknak szablyosan visszahelyezett, nyugalmi llapotban kell lennik az asztalon 
A fehr golyt lkni kell, nem szabad tolni 
A fehr golyt csakis egyszer szabad rinteni a lks alkalmval 
A lks pillanatban a jtkosnak legalbb egyik lbval rintenie kell a fldet 
A lk jtkos a fehren kvl ms golyhoz nem rhet hozz 
Egy goly sem hagyhatja el az asztal jtkfellett 
A lks mindaddig nem szmt befejezettnek, amg minden golymozgs meg nem sznt, illetve a jtkvezet megtlse szerint a jtkos el nem hagyta az asztalt

6. Goly a kzben helyzet
A lkgoly akkor kerl kzbe (amikor a jtkos szabadon helyezheti brhov a D flkrn bell), ha lyukba kerlt vagy elhagyta az asztal jtkfellett. 
Goly a kzben marad mindaddig, amg szablyosan jtkba nem lett hozva, illetve szablytalansg nem lett elkvetve

7. Jtkba hozott goly
A fehr goly jtkban van mindaddig, amg nem ll el Goly a kzben helyzet 
A clgolyk jtkban vannak, amikor visszahelyezdnek az asztalra, s mindaddig jtkban maradnak, amg lyukba nem kerlnek, vagy el nem hagyjk a jtkfelletet. Szablyrtelmezs: ha a jtkos a fehr golyt dkjval helyezgeti a D flkr vonalain bell s kzben annak hegyvel, teht a brrel hozzr, az nem minsl szablytalansgnak, amennyiben a jtkvezet vlemnye az, hogy a jtkos mg nem kszlt meglkni a fehr golyt, csak igaztotta.


8. Clzsba vehet goly
Minden olyan goly, amelyik szablyszeren meglkhet, koccolhat a fehr goly ltal.

9. Megnevezett goly
Olyan clgoly, amelyet a lk jtkos megnevez, vagy lksnek testhelyzetvel - a jtkvezet teljes megelgedsre - utal r, hogy a fehr golyval elszr akarja eltallni.
Szablyrtelmezs: amennyiben a jtkvezet rkrdez, a jtkos kteles fennhangon megmondani, melyik golyt vette clba.

10. A belks
A clgoly egy msik golyval trtnt kontaktus, kocc, tallat utn szablyosan lyukba kerl 
Ha a sznes golyrl van sz, a kvetkez lks eltt mindaddig visszahelyezdik az asztalra, amg - mint asztalon maradt utols sznes goly - nem kerl lyukba a III. fejezet 3. szablya rtelmben 
Amennyiben egy goly gy kerlt lyukba, hogy azt megelzen egy vagy tbb sznes goly nem szablyosan helyezdtt vissza az asztalra, s a szablytalansg nem lett megtlve, akkor az albbi kt lehetsg van: 

ha mr az asztalon van, akkor gy tekintdik, hogy szablyosan lett visszahelyezve 
ha nincs az asztalon, akkor visszahelyezdik a jtkfelletre

Szablyrtelmezs: a lk jtkosnak - mieltt ismt lkne - nem ktelessge meggyzdni arrl, hogy minden sznes goly visszahelyezdtt-e az asztalra.

A piros golyk soha, semmilyen krlmnyek kzt nem kerlnek vissza az asztalra, annak ellenre sem, hogy ez a szablytalankod jtkos elnyre is vlhat. (III. fejezet 8. s 12. szably) 

11. A sorozat
Amennyiben a jtkos belktt egy golyt, gy a kvetkez lks joga is t illeti meg. 
A sorozat az egymst kvet belksek sszessge brmelyik felvtelnl.

12. Goly az asztalon kvl
Egy goly akkor van az asztalon kvl, ha brhol mshol kerl nyugalmi helyzetbe, mint az asztal jtkfellete, vagy valamelyik lyuk. 
Ha ez valamelyik sznes goly, akkor - a kvetkez lks eltt - vissza kell helyezni az asztalra (3. Fejezet 6. Szably).

13. Szablytalansg, hiba
Szablytalansgnak minsl minden olyan tett, ami ellenttes az itt lert jtkszablyokkal.

14. Snooker-lls
A fehr goly akkor van snookerben, ha kzvetlen, egyenes vonal lks esetn mindegyik clgoly takarsban van egy vagy tbb nem clgoly ltal.
Szablyrtelmezs: amennyiben akr csak egyetlen clgoly is nincs takarsban, az nem minsl snookernek. 
Goly a kzben lls esetn csak akkor van snookerhelyzet, ha a D mez minden pontjrl nzve takarsban ll a fehr goly. 
Amennyiben a fehr goly tbb goly ltal is takarsban ll, a hozz legkzelebb ll minsl annak, amelyik elidzte a snookerhelyzetet.

15. v-snooker
A fehr goly akkor van vsnookerben, ha kzvetlen, egyenes vonal lks esetn mindegyik clgoly akrmelyik rsze takarsban van a lyuk ve ltal.
Szablyrtelmezs: ha akr csak egy clgoly is nincs ilyen helyzetben, az nem minsl vsnookernek.

Amennyiben vsnooker-helyzet ll el szablytalansg utn, ez nem von maga utn szabad vlaszts golyt, s a fehret onnan kell lkni, ahol az megllt az asztalon. 

16. A pont foglalt
A pont akkor minsl foglaltnak, ha egy goly nem helyezhet r vissza egy msik goly rintse nlkl.

17. Tols, tolt lks
A tols olyan szablytalan lksnek minsl, amikor a dk brs vge s a fehr goly rintkezsben maradnak egymssal, mikzben 

A fehr tallkozik a clgolyval, vagy 
Amikor a fehr goly elre trtn mozgsa megsznt.

Abban az esetben, ha a fehr s a clgoly majdnem tapad, ragad, akkor szablyos lksnek minsl, ha a jtkos a lehet legvkonyabb kocc-cal jtssza meg a fehr golyt. 

18. Ugrats
Ugratsnak minsl az, amikor a fehr goly tugrik valamelyik golyn, kivve, ha elszr eltallta a clgolyt, s utna ugrik t egy msikat.
Szablyrtelmezs: amennyiben a fehr a clgoly tls oldalt ri - mg akkor is, ha az ugrats folyamatban trtnik ez -, az ugratsnak minsl.
Amennyiben a szablyosan elszr eltallt clgolyt az oldalfalrl visszajv fehr goly tugorja, az szablyos lksnek szmt.

19. A miss
Miss az, amikor a jtkvezet azt llaptja meg, hogy a lk jtkos nem tudsa legjavt adva prblta eltallni a clgolyt.

Szablyrtelmezs: A szablypont meghatrozatlansga miatt egy konkrt helyzetben mindenkppen misst kell tlni.
Amennyiben a jtkos egyenes vonal lkssel el tudn tallni a clgolyt, vagy a clgoly brmely rszt, s azt mgis eltveszti, a jtkvezet misst tl. Ms helyzetekben a jtkvezet dntsi joga, hogy misst tljen.

Nem tlhet azonban miss a jtk befejezsnek, vgjtknak kzeledtvel vagy folysval, amennyiben az egyik jtkos jelents pontelnnyel, a msik pedig jelents ponthtrnnyal rendelkezik. (Akkor ugyanis egyik jtkosnak sem rdeke, hogy ne tudsa legjavt nyjtva lkjn a golyra.)

Miss bemondsa utn csak a fehr golyt kell visszahelyezni elz helyzetbe, hacsak a megmarad lls nem jelent elnyt a hibt elkvet jtkos rszre. A goly visszahelyezse alkalmval mindkt jtkost meg kell krdezni annak helyzetre vonatkozan, de a jtkvezet dntse a vgleges.

Amennyiben a miss bemondsa utn brmelyik jtkos megfogja, vagy hozzr a fehr golyhoz, az hibnak minsl.

 

III. A jtk

1. A jtk lersa
A snooker jtkot n. angol bilirdasztalon kett vagy tbb ember jtszhatja, akr mint partnerek, akr egymstl fggetlenl. Pontokat a golyk belksvel s az ellenfl hibival lehet gyjteni. A jtk gyztese az a fl vagy jtkos, amelyik a legtbb pontot gyjttte, vagy amelyik a gyzelmet - lvn ellenfele feladta a jtkot - kirdemelte. Mindkt jtkos ugyanazon fehr golyt hasznlja, s azzal veszi clba a huszonegy clgolyt, amelybl tizent az egy pontot r piros, egy a kt pontot r srga, egy a hrom pontot r zld, egy a ngy pontot r barna, egy az t pontot r kk, egy a hat pontot r rzsaszn s egy a ht pontot r fekete. Pontokat a pirosak s a sznes golyk vltakoz belksvel lehet gyjteni egszen addig, amg az utols piros is belksre nem kerl, ami utn a hat sznes golyt pontrtkk emelked sorrendjben kell belkni (a srgtl a feketig).

2. A golyk helyzete
Minden jtk kezdetekor a sznes clgolyk a maguk, asztalon bejellt pontjn llnak: a fekete a fels oldalfalhoz legkzelebb lv ponton, a rzsaszn az asztal 3/4-n lv ponton, a kk a kzpponton, a barna az alapvonal kzppontjn, a zld a barntl balra a D flkr s az alapvonal tallkozsnl, a srga pedig a barntl jobbra, a D flkr s az alapvonal tallkozsnl kell, hogy lljon.
A pirosak hromszg alakban a rzsaszn s a fekete goly kztt helyezkednek el, a lehet legkzelebb a rzsasznhez, de nem hozzrve, s az t utols goly prhuzamosan ll a fels oldalfallal. 

 

 

3. A jtk mdja
A jtkosok pnzfeldobssal dntik el a kezds jogt, s ez a sorrend a jtk egsz ideje alatt megmarad, viszont minden jtkot felvltva kezdenek. 
A kezd jtkos goly a kzben llsbl (teht a D flkrn bellrl) lk, s a jtk akkor kezddik, amikor a jtkos a fehr golyt elszr megrintette a dkbrrel, akr lkte azt, akr csak igaztotta. 
A fehr golynak kezdskor egy pirosat, ksbb pedig mindig az aktulis clgolyt kell elszr rintenie, s sohasem eshet lyukba. 
Olyan goly, amely nem clgoly, nem eshet lyukba. 
Minden n. felvtel alkalmval elszr piros golyt kell lkni egszen addig, amg mindegyik piros goly lyukba nem kerlt. Egy lkssel tbb piros, vagy szabad vlaszts goly esetn akknt bejelentett ms goly is belkhet s pontszmaik sszeaddnak. 
Amennyiben egy piros belksre kerlt, a kvetkez clgoly valamelyik n. sznes kell, hogy legyen, amelynek pontszmai hozzaddnak az addigiakhoz. 
Amg van piros goly az asztalon, addig a sorozat a piros s sznes golyk vltakoz belksvel folytatdik. Sznes belkse utn az adott goly visszahelyezdik az asztalra. Utna a sznes golyk pontrtkk emelked sorrendjben vlnak aktulis clgolykk s belkve lyukban is maradnak. 
Amennyiben a jtkos nem lk be golyt, ellenfele onnan lki a fehret, ahol az megllt az asztalon. 
Amennyiben mr csak a fekete maradt asztalon, annak belkse, illetve az els brmilyen szablytalansg vagy hiba a jtk vgt jelentik, hacsak a pontszmok nem azonosak. Ilyenkor: 

a fekete visszahelyezdik az asztalra; 
a jtkosok pnzfeldobssal eldntik, ki kezd lkni; 
a jtkos a D flkrbl kezd; 
a fekete belkse, vagy az els brmilyen hiba a jtk vgt jelenti.

A jtkos mindig tudsa legjavt nyjtva kteles lkni. Amennyiben a jtkvezet ezt nem gy ltja, misst kteles tlni.

Szablyrtelmezs: amennyiben a clgolyt lehetetlen eltallni, azt gy kell tekinteni, hogy a jtkos tudsa legjavt nyjtva prblta meglkni.

4. Goly a kzben jtk
Goly a kzben helyzetben a jtkos a D flkr vonalain bellrl, vagy arrl kteles lkni.

Szablyrtelmezs: a jtkvezetnek vlaszolnia kell a jtkos krdsre a fehr goly szablyszer elhelyezsvel kapcsolatban.

5. Kt goly egyidej meglkse
Kt golyt nem szabad egy idben tallni, hacsak az nem kt piros vagy egy bejelentett goly s az aktulis clgoly.

6. A golyk visszahelyezse
Amennyiben egy visszahelyezend goly pontja foglalt, akkor azt a legnagyobb pontrtk goly pontjra kell helyezni. 
Amennyiben tbb sznes golyt kell visszahelyezni, s azok pontjai foglaltak, akkor a nagyobb pontrtk golyt helyezzk elbb vissza. 
Amennyiben minden pont foglalt, a golyt a sajt pontja s a fels oldalfal kz kell helyezni, a helyhez lehet legkzelebb. 
Amennyiben a rzsaszn s a fekete goly pontja, illetve a fels oldalfal kztti hely teljes mrtkben foglalt, akkor e golykat a maguk pontjhoz legkzelebb, de az asztal kzppontja fel kell helyezni.

Szablyrtelmezs: A jtkos nem tehet felelss, ha a jtkvezet hibsan helyezi vissza a golyt, vagy egyltaln nem helyezi vissza az asztalra. A jtkos viszont kteles elegend idt hagyni a jtkvezetnek, hogy visszahelyezhesse a golyt az asztalra.

7. Ragad, tapad goly
Amennyiben a fehr tapad, ragad valamelyik lehetsges clgolyhoz, a jtkvezet bemondja a ragad golyt (mg itthon is ltalnosabb a touching ball bemondsa). 
A jtkos csak ellenkez irnyba lkhet a ragad goly helyzettl szmtva, egybknt a lks tolsnak minsl. 
Nem minsl szablytalansgnak, ha a jtkos a ragad golytl ellki a fehret, amennyiben: 

a goly nem clgoly 
a golyt aktulis clgolynak vlasztja s megnevezi 
a goly az lehetsges clgoly, de a jtkos msikat nevez meg s el is tallja azt.

Szablyrtelmezs: amennyiben a ragad goly nem a jtkos hibjbl mozdult meg, az nem minsl hibnak, szablytalansgnak.

8. Goly a lyuk vnek szln
Amennyiben egy goly nem egy msik goly lkse ltal kerl lyukba, az visszakerl a helyre. 
Ha lks kzben a jtkos hibt vt, akkor ellenfele megkapja a pontokat, s minden goly visszakerl eredeti (lks eltti) helyre. 
Ha a goly "tncol" a lyuk "szjban", de beesik, akkor az nem kerl vissza eredeti helyzetbe.

9. Szabad vlaszts goly (Free ball)
Szablytalansg utn, ha a fehr goly snooker llsban maradt, a jtkvezet szabad vlaszts golyt jelent be. 
Ha ilyen helyzetben az ellenfl vllalja a kvetkez lkst, akkor brmelyik golyt clgolynak nevezheti meg. 
Ilyen lks alkalmval a goly a clgoly rtkt veszi fel. 
Hibnak szmt, ha a fehr goly: 

nem tallja el a megnevezett, bemondott golyt, vagy 
snooker helyzetben marad a bemondott goly ltal. Ez all kivtel, ha mr csak a rzsaszn s a fekete golyk maradtak asztalon.

Amennyiben a megnevezett goly lyukba kerlt, az visszahelyezdik az asztalra, s a pontrtke a jtkos javra rdik. 
Amennyiben a szabad vlaszts goly s a lkhet clgoly is lyukba kerl, csak a clgoly rtke rdik a jtkos javra. (Teht nem gy, mint amikor kt vagy tbb piros kerl egyszerre belksre.)


10. Hibk, szablytalansgok
Amennyiben hibt vt a jtkos: 

a jtkvezet kteles azt azonnal bejelenteni, s a lks befejeztvel a hiba pontszmt bemondani 
a jtkvezetnek vagy az ellenflnek a jtkos kvetkez lksig be kell mondani annak hibjt 
brmelyik helytelenl visszahelyezett goly a helyn marad, hacsak nem kerlt lyukba, amikor is visszahelyezdik 
a hiba elkvetse eltt elrt pontszm a jtkos javra rdik 
a kvetkez lkst onnan kell kivitelezni, ahol a fehr goly megllt az asztalon

Amennyiben egy lks alkalmval tbb hibt vt a jtkos, a legmagasabb rtk rdik ellenfele javra. 
A hiba elkvetse utn: 

a hibapontok az ellenfl javra rdnak 
a jtkosnak - ellenfele krsre - ismt lknie kell

Amennyiben e krs elhangzott, visszavonni nem lehet. 

amennyiben a jtkvezet miss helyzetet llapt meg, a hibt elkvet jtkosnak az eredeti helyzetbl kell lknie

11. Hibk, szablytalansgok pontrtkei

A clgoly pontrtke szmt a kvetkez lksek alkalmval: 

ha a golyk nem rtek nyugalmi llapotba 
ha a clgolyt egynl tbbszr rintette a lks 
ha a jtkos egyik lba sem rinti a fldet 
ha nem a jtkos kvetkezett volna lksre 
ha a jtkos goly a kzben llsban szablytalanul lk 
ha a fehr egyetlen clgolyt sem tall el 
ha a fehr lyukba gurul 
ha snooker lls marad free ball esetn (lsd a 9.d. pontot) 
ugrats esetn

A clgoly vagy a hibval kapcsolatosan magasabb pontrtk goly rtke szmt a kvetkez lksek alkalmval: 

ha nem clgoly kerl lyukba 
ha a fehr goly nem clgolyt tall elszr 
ha tols trtnt 
ha a jtkos a dk vgn lv brt kivve mssal rintette a fehr golyt 
ha a goly kiugrott az asztalrl 
ha a jtkos kt golyt egyidejleg tall el, kivve ha az kt piros, vagy a szabad vlaszts goly s a lkhet clgoly.

Htpontos szablytalansg ll fenn, amennyiben 

a jtkos egy piros belkse utn, egy sznes megnevezse eltt kvet el hibt 
brmelyik golyt brmilyen ms clra hasznlja, mint hogy lkjn 
egyms utn piros golykra lk 
lkgolynak hasznlja brmelyik golyt a fehren kvl

12. A goly nem a lk jtkos ltal kerl mozgsba
Ilyen helyzetben a jtkvezet visszahelyezi a golyt eredeti helyre.
Szablyrtelmezs: ez vonatkozik arra az esetre is, amikor ms tnyez hatsra rinti meg a jtkos a golyt, de ekkor nem a felels, hiba nem trtnt.

13. Patthelyzet
Amennyiben a jtkvezet olyan golyllst llapt meg az asztalon, hogy egyik jtkos sem trekszik vagy trekedhet a helyzet megvltoztatsra sajt eslyeinek rontsa nlkl s patthelyzet alakul ki, akkor figyelmezteti a jtkosokat, hogy rvid idn bell dntetlent tl s a jtkot semmisnek tekinti. Ilyenkor j jtkot kell kezdeni a lkssorrend megvltoztatsa nlkl.

 

IV. Egyb meghatrozsok s a hivatalos szemlyek

1. Idhzs
Amennyiben a jtkvezet gy tli meg, hogy a jtkos tlzottan sok idt hasznl lkse kivitelezshez, figyelmeztetnie kell, hogy lelptets fenyegeti.

2. Tisztessgtelen jtk
A jtk folytatsnak megtagadsa, vagy a jtkvezet megtlse alapjn a kvetkezetesen tisztessgtelen jtk annak elvesztst eredmnyezi. A jtkos tovbbi versenyektl eltilthat.

3. A nem lk jtkos
A nem lk jtkos nem llhat vagy mozoghat a lk jtkos ltszgben, hanem az asztaltl tisztes tvolsgban kteles megvrni a lks vagy sorozat befejezst.

4. Tvollt
Amennyiben a jtkosnak halaszthatatlanul el kell hagynia a jtktermet, megbzhat valakit, hogy rvid tvolltben kpviselje rdekeit s jelezze a szablytalansgot.

5. A jtkvezet
A jtkvezet egyedl jogosult megtlni a tisztessges vagy tisztessgtelen jtkot s felels a szablyok betartsrt 
Intzkedik, ha valami szablytalansgot lt 
Amennyiben a jtkos sznvak, megmondja neki a golyk sznt 
A jtkos krsre megtrli a golyt 
A br nem vlaszolhat a jtkos egyetlen krdsre sem, amely nem a szablyokra vonatkozik 
Nem jelezheti a jtkosnak, hogy hibt kszl vteni 
Nem adhat felvilgostst a pontklnbsgrl s ms, a jtkot rint s a pontszmokkal kapcsolatos krdsrl 
Amennyiben "lemaradt" egy eset szlelsben, segtsgl hvhatja a nzk vlemnyt

6. Az eredmnyjelz
Az eredmnyjelz a tbln vezeti a mrkzs eredmnyt s segti a jtkvezett feladata elltsban.

Szablyrtelmezs: Amennyiben a jtkos kri, a jtkvezet vagy az eredmnyjelz eltolhatja s megfoghatja a lmpatestet, amely akadlyozza a jtkost lkse kivitelezsben.

 

 

 
WELCOME
 
Jtkosok
 
Jtkosok
 
zenfal
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Snooker

Piros golyPiros golyPiros golyPiros golyPiros goly

 
Szavazs
Lezrt szavazsok
 
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!